Конкурс за заемане на 1 /една/ щатна бройка при условията на чл.67, ал.1, т.1 от Кодекса на труда за длъжността „Съдебен деловодител“ в Съдебно-изпълнителна служба , обявен със Заповед № А-409/01.12.2025
РАЙОНЕН СЪД - НЕСЕБЪР
О Б Я В Я В А:
Конкурс за заемане на длъжността
„СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ“ в съдебно-изпълнителна служба - 1 /една/ щатна бройка.
І. Описание на задълженията за длъжността:
Съдебният деловодител в съдебно-изпълнителна служба:
- входира и окомплектова новопостъпилите молби и ги докладва на държавния съдебен изпълнител /ДСИ/ за образуване на изпълнителни дела;
- вписва новообразуваните дела в азбучниците и в съответните описни книги най-късно на следващия ден след образуването;
- поддържа входящ и изходящ регистър на изпълнителните дела;
- подрежда, номерира и докладва на ДСИ новопостъпилите документи към висящите изпълнителни дела;
- изпълнява разпорежданията на ДСИ по делата;
- поддържа книга за насрочените дела;
- изготвя списък на призовките и изпраща призовките изготвени по образец, и съобщенията до страните по делата;
- издава съдебни удостоверения;
- вписва данни по делата, ръчно и на компютър;
- предоставя справки по делата;
- следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на държавния съдебен изпълнител и изпълнява неговите указания;
- организира и поддържа подреждането на делата в деловодството;
- подготвя и изпраща до съответната инстанция делата по разпореждане на ДСИ, по които са постъпили жалби;
- отразява в електронната папка и/или на хартиен носител съответния статус и местоположение на делото;
- изготвя и изпраща обявления за насрочена публична продан, като препис от тях поставя на таблото за обяви в съда;
- входира обявления за публична продан на частни съдебни изпълнители /ЧСИ/ и ги поставя на таблото за обяви в съда;
- разпределя внесените суми по изпълнителни дела въз основа на разпореждане на ДСИ и изготвя платежни нареждания по делата;
- изготвя шестмесечни и годишни справки по делата;
- извършва ежегодна инвентаризация на изпълнителните дела;
- извършва проверка и предава в архива делата, но не по-рано от два месеца след приключването им, и участва в комисия по унищожаването им;
- изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на административния ръководител на съда или с разпореждане на административния секретар.
Място на работа: Районен съд – Несебър, ул.“Иван Вазов“ № 23
ІІ. Общи изисквания за заемане на длъжността:
- Съгласно изискванията на чл.340а, ал.1 от Закона за съдебната власт във връзка с чл.136 от Правилника за администрацията на съдилищата, лицето трябва да:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
- Съгласно изискванията на чл.340а, ал.2 от Закона за съдебната власт във връзка с чл.107а, ал.1 от Кодекса на труда, НЕ МОЖЕ да бъде назначено за съдебен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е народен представител;
- е съветник в общински съвет на територията на съдебния район;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
- е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
Обстоятелствата по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ, във връзка с чл. 107а, ал. 1 от КТ се удостоверяват от кандидатите чрез попълване на декларация по образец преди подписване на трудовия договор.
III.Минимални и специфични изисквания към кандидатите за заемане на длъжността „Съдебен деловодител“:
-минимална степен на завършено образование – „средно образование“;
-НЕ СЕ изисква наличието на трудов стаж/професионален опит за заемане на длъжността;
-добри машинописни умения и компютърна грамотност;
-умения за работа с приложения на MS Office, правно-информационни системи, информационни бази данни;
-отлични познания по граматика, стилистика, правопис и пунктуация;
-умения и познания за съставяне на административни документи и за работа със стандартна офис техника и оборудване;
-умения за водене на кореспонденция;
-познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/ и на Етичния кодекс на съдебните служители;
- лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности за работа с граждани, експедитивност и организираност, способност за работа под напрежение, умения за справяне с конфликтни ситуации, самодисциплина, отговорност, лоялност, дискретност, прецизност, инициативност и оперативност.
Предимства: Наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен деловодител“.
ІV. Минимален размер на основното трудово възнаграждение – 1420.00 лева (хиляда четиристотин и двадесет лева) + минимален ранг за длъжността – V-ти ранг – 95.00 лева (деветдесет и пет лева).
На съдебните служителите се заплаща ежемесечно и допълнително възнаграждение за придобит трудов стаж и професионален опит. Задължителното обществено и здравно осигуряване на съдебния служител е за сметка на бюджета на съдебната власт.
V.Начин на провеждането на конкурсната процедура и оценяване на кандидатите:
Конкурсната процедура да се проведе на три етапа:
Първи етап: Разглеждане на постъпилите заявления и допускане на кандидатите до участие в конкурса от комисия, назначена със заповед на Административния ръководител – Председател на съда.
Конкурсната комисия разглежда постъпилите заявления, като извършва преценка представени ли са всички необходими документи, редовността им, удостоверяват ли документите съответствието на кандидатите с минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. Извършва се проверка за спазването на реда, начина и срока за подаване на документи за участие в конкурса.
Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати, включително и основанията за недопускането им ще се обявят на информационното табло на съда и на официалната Интернет страницата, рубриката „Кариери“, НЕ по-късно от 7 дни след изтичане срока за подаване на заявленията за участие в конкурса.
В списъка на допуснатите кандидати ще се посочат датата на провеждане на втория етап от конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от обявяването на списъка, началния час и мястото на провеждане на втория етап.
До втория етап на конкурса се допускат единствено кандидатите, които напълно отговарят на минималните и на специфичните изисквания за заемане на длъжностите. В случай, че няма допуснати кандидати, конкурсната процедура се прекратява.
Недопуснатите кандидати могат да подадат жалба до Административния ръководител-Председател на съда в седемдневен срок от обявяването на списъците. Административният ръководител на съда се произнася окончателно в тридневен срок. Жалбата не спира конкурсната процедура.
Втори етап: Проверка на специфичните изисквания за заемане на длъжността „Съдебен деловодител“:
Задача № 1: Решаване на писмен тест за проверка на познанията на кандидатите по правопис, граматика, пунктуация и стилистика;
Задача № 2: Проверка на компютърните умения на кандидатите за работа с компютър и със стандартно офис оборудване; уменията им за създаване и оформяне на административни документи във формат Word.
Трети етап: Събеседване с класираните на първите три места кандидатите с Административния ръководител на съда с цел проверка на интегритета на същите, чрез задаване на еднакви за всички кандидати въпроси. На този етап ще се извършва проверка на познанията на кандидатите по Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата и Етичния кодекс на съдебните служители. Наред с това ще се оценят притежаваните от кандидатите лични и нравствени качества, посочени в специфичните изисквания за заемане на длъжностите, както и мотивацията им за заемане на длъжността, за която кандидатстват.
VI.Оценяване на кандидатите.
Оценяването на кандидатите да се извърши по шестобалната система (от 2 до 6, като 6 е най-високата оценка). Оценките се поставят от всеки член на комисията по критерии, заложени във всяка задача от вторият и третият етап от конкурса. Крайната оценка за всеки кандидат е средноаритметична от оценките на всички членове на комисията.
До трети етап се допускат само кандидати, получили оценка не по-ниска от „Много добър 4.50“. Крайната оценка се оформя като средноаритметична оценка от получените оценки от втория и третия от всеки кандидат.
VII.Необходими документи за участие в конкурса:
-заявление за кандидатстване за работа в Българската съдебна система (по образец);
-автобиография – европейски формат, подписана от кандидата /по образец/;
-копие от документ за завършено средно образувание;
-копия на документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж/професионален опит (трудова книжка, осигурителна книжка, удостоверение за трудов/осигурителен стаж, извлечение от единния електронен трудов запит на лицето от регистъра на заетостта, воден от НАП);
-свидетелство за съдимост – в оригинал;
-медицинско свидетелство за постъпване на работа – в оригинал;
-медицинско удостоверение, издадено в резултат на извършен медицински преглед, че лицето не страда от психично заболяване – в оригинал;
-копия от свидетелства, сертификати и документи за придобити допълнителни квалификации, професионален опит, владеене на чужд език и др., които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността /по желание на кандидата/;
-декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ във вр. с чл.136 и чл.141, ал.2, т.1 от Правилника за администрацията в съдилищата /по образец/;
-декларация – съгласие за обработване на лични данни, предоставени за участие в конкурса /по образец/;
-нотариално заверено пълномощно, в случай, че заявлението не се подава лично от кандидата, а чрез пълномощник.
Копията на посочените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата с „Вярно с оригинала“ и подпис.
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
8.Място на подаване на документите:
Районен съд – Несебър
Адрес: гр.Несебър, ул.“Иван Вазов” № 23, етаж 2, стая № 14, административен секретар, всеки работен ден от 09.30 часа до 17.00 часа.
9.Срок на подаване на документите: до 31.12.2025г. включително.
Обявата и всички съобщения във връзка с конкурса и резултатите от него ще бъдат обявени на интернет страницата на съда: https://nesebar-rs.justice.bg, в раздел „Пресцентър“ – „Обяви и конкурси“, както и в раздел „Бързи връзки“ – „Кариери“, както и на информационното табло на първи етаж в сградата на Районен съд – Несебър, на адрес: гр.Несебър, ул. “Иван Вазов” 23. Информация с резултатите от всеки един от етапите на конкурса ще се публикува на горепосочените места по входящия номер на кандидатите.
Допълнителна информация за конкурса: Административен секретар – 0555/43254