C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“

Дата на публикуване 26 ноември 2024 Последна редакция 26 ноември 2024 Обяви и конкурси Отпечатай

Съгласно Чл. 343. (1) от ЗСВ (Закон за съдебната власт), съдебен служител, чиято дейност е свързана с осъществяването на правомощията на органите на съдебната власт се назначава след провеждане на конкурс.

 

РАЙОНЕН СЪД- ГР.НЕСЕБЪР

 

О Б Я В Я В А: 

 

Конкурс за заемане на длъжността „СЪДЕБЕН  СЕКРЕТАР“- 1 бр.

 

1.Кратко описание на длъжността:

Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в открити съдебни заседания; изготвя и прилага към делото протоколи от съдебни заседания; подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията, изпълнява разпорежданията на съдията в открити заседания, съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели и съдебни заседатели, подготвя формуляри, графици и др. документи; изготвя и изпраща уведомления за решения и определения по делата, изготвя преписи от определения и решения, вписва данни по делата, ръчно и на компютър, прави справки по делата, изпълнява и други задължения, указани в ПАС и възложени от Председателя на съда.

 

- Минимален размер на основната заплата – 1183.00 лв.

- Минимален ранг за длъжността – V-ти ранг – 75.00 лв.

  

2.Специфични изисквания към кандидатите за заемане на длъжността „Съдебен секретар“:

2.1. Съгласно изискванията на чл.340а, ал.1 от ЗСВ, лицето трябва да:

- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;

- е навършило пълнолетие;

- не е поставено под запрещение;

- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;

- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;

- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.

 

2.2. Съгласно изискванията на чл.107а от КТ, чл.340а, ал.1 от ЗСВ и чл.137, ал.2 от ПАС, НЕ МОЖЕ да бъде назначено за съдебен служител лице, което:

- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;

- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;

- е съветник в общински съвет;

- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;

- работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;

- е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.

 

3.Минимални изисквания за заемане на длъжността „Съдебен секретар“:

- степен на завършено образование – средно;

- отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; умения за съставяне на документи и за работа със стандартна офис техника и оборудване;

- машинописни умения и компютърна грамотност - умения за работа с приложения на MS Office, правно-информационни системи, информационни бази данни;

- отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС/ и на Етичния кодекс на съдебните служители;

- лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности за работа с граждани, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, лоялност, дискретност, прецизност, инициативност и оперативност.

Предимства: Наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен секретар“. 

 

4.Начин на провеждането на конкурса и оценяване на кандидатите:

Конкурсът ще се проведе от комисия, която ще бъде допълнително определена със заповед на Административния ръководител - Председател на съда.

Конкурсът ще се проведе на три етапа:

-първи етап - разглеждане на постъпилите заявления и допускане до следващ етап;

Протоколът на комисията и списъците с допуснатите и недопуснати кандидати ще се поставят на информационното табло на първи етаж в сградата на Районен съд- Несебър, както и ще се публикуват на интернет страницата на съда, не по- късно от 7 дни от изтичане на срока за подаване на заявленията.

-втори етап – практически изпит за проверка на познанията на кандидатите по граматика; проверка на компютърните умения на кандидатите за създаване и оформяне на административни документи във формат Word, оценка на познанията на кандидатите по правопис, пунктуация, форматиране и бързина на текста на документа; проверка на уменията за машинопис и бързина на текстообработка; познаване на нормативната уредба (Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията на съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители и др.), в частите, посочени за съответната длъжност.

Протоколът с оценките и списъкът с допуснатите и недопуснати до следващия етап кандидати ще се обявяват на информационното табло на първи етаж в сградата на Районен съд- Несебър и на интернет страницата на Районен съд-Несебър в 5-дневен срок от провеждането на вторият етап. В списъка на допуснатите кандидати ще се посочат датата, часа и мястото за провеждане на трети етап от конкурса.

Оценяването на кандидатите ще се извършва по шестобалната система. Класират се само кандидатите, получили оценка не по-ниска от „Много добър 4.50“.

-трети етап – събеседване на класираните на първите три места кандидати с административния ръководител на съда.

 

5.Необходими документи за участие в конкурса:

-писмено заявление за участие в конкурс /по образец/;

-подробна автобиография – европейски формат;

-копие от лична карта;

-копие от диплома за завършена степен на образование;

-копие от документи, удостоверяващи трудов стаж;

-свидетелство за съдимост-оригинал;

-медицинско свидетелство- оригинал;

-документ, че кандидатът не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред – оригинал;

-декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ във вр. счл.136 от ПАС /по образец/;

-декларация по чл.340а, ал.2 от ЗСВ чл.137, ал.2 от ПАС във връзка с чл.107а, ал.1 от КТ /по образец/ - (документът се представя в срок до назначаване на спечелилия конкурса кандидат);

-декларация по ЗЗЛД /по образец/;

-други свидетелства, сертификати и документи, които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността.

                   Кандидатите следва да попълнят и подадат заявление за кандидатстване - формуляр, както и образец на декларациите по ЗЗЛД, по чл.136 и по чл.137, ал.2 от ПАС, който могат да получат от регистратурата на съда или от интернет сайта.

Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност. 

 

6.Място на подаване на документите:

Районен съд - гр.Несебър, ул.“ Иван Вазов” 23, етаж 2, стая 14, адм.секретар.

 

7.Срок на подаване на документите: 27.12.2024г., включително.

 

Всички съобщения във връзка с конкурса ще бъдат поставени на информационното табло на първи етаж в сградата на Районен съд – гр.Несебър, на ул. “Иван Вазов” 23, както и на сайта на съда: www.rs-nesebar.org.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация