Конкурс за заемане на длъжността „Административен секретар“
Съгласно Чл. 343. (1) от ЗСВ (Закон за съдебната власт), съдебен служител, чиято дейност е свързана с осъществяването на правомощията на органите на съдебната власт се назначава след провеждане на конкурс.
РАЙОНЕН СЪД- ГР.НЕСЕБЪР
О Б Я В Я В А:
Конкурс за заемане на длъжността „АДМИНИСТРАТИВЕН СЕКРЕТАР“- 1 бр.
-Кратно описание на длъжността:
- Административен секретар:
Подрежда и съхранява всички документи, постъпващи в съда и изходящи от съда, които не се отнасят до образувани дела, като ги подрежда в канцеларски дела по реда и при условията, утвърдени в индивидуалната номенклатура на делата в съда; Изготвя и изпраща писма и други официални документи, които не се отнасят до образувани дела; Подпомага Административния ръководител в управлението на човешките ресурси; събира, обработва и съхранява служебната информация за съдиите и съдебните служители; Изготвя всеки месец Поименното щатно разписание за длъжностите и работните заплати; Води и съхранява нормативно определените книги и регистри, касаещи административната дейност, които не се отнасят до образувани дела; Организира работата на съдебните заседатели и осъществява връзка с тях; Приема жалби, сигнали и предложения и ги докладва на Административния ръководител на съда; Изпълнява разпорежданията на Административния ръководител по тях и поддържа архива им; Организира приема на граждани от Административния ръководител на съда; Поддържа библиотеката на съда; Организира стажа на стажант-юристите, като води картотека и лични досиета на стажантите; Предвид липсата на щатна бройка за Съдебен администратор в съда, функциите му се поемат от Административния секретар.
Административният секретар е отговорен за
управлението на административните дейности в съда и осъществява контрол върху изпълнението на задълженията на съдебните служители. Подпомага Административния ръководител на съда при изпълнение на неговите функции.
- Минимален размер на основната заплата – 1645.00 лв.
- Минимален ранг за длъжността – ІІ-ти ранг – 270.00 лв.
- Общи изисквания за заемане на длъжността:
Кандидатите трябва да отговарят на изискванията за заемане на длъжността, съгласно чл.107а от КТ, чл.340а, ал.1 от ЗСВ и чл.137 от Правилника за администрацията на съдилищата:
- е пълнолетен български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е поставен под запрещение;
- не е лишен от правото да заема определена длъжност;
- не е в йерархическа връзка на ръководството и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднини по права линия без ограничение, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- не е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител /прокурист/, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- не е народен представител, не е съветник в общински съвет;
- не заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- не работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
-не е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
- Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността „Административен секретар“
- минимална степен на образование – висше- „магистър“, по специалностите икономика, право, публична администрация.
- професионален опит не по-малко от 5 години;
- да има отлични познания за нормативната уредба в страната по отношение административното и трудово право, разпоредбите на Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата, Класификатора на длъжностите в администрацията, решенията на Висш съдебен съвет, нормативните разпоредби, регулиращи дейността на органите на съдебната власт;
- да познава нормативната уредба на съдебната власт, вътрешно-ведомствената уредба, регулираща функционирането на съдебната система, както и нормативната уредба, свързана с движението, съхранението и опазването на служебната документация;
- да има много добри познания по документообработващи и деловодни автоматизирани системи, съвременни офис-процедури, работа със стандартно офис-оборудване, както и с правно-информационни системи; отлични комуникационни и организационни умения, отлична работа в екип, способност за работа под напрежение, лоялност, дискретност, прецизност.
- Начин на провеждането на конкурса и оценяване на кандидатите:
Конкурсът да се проведе в три етапа, като до всеки следващ етап бъдат допуснати кандидатите, успешно издържали предходния етап.
Оценяването ще се извършва по шестобална система /оценки от 2 до 6/.
Етапите на провеждане на конкурса включват както следва:
Първи етап на конкурса- по документи: Комисията, назначена със Заповед на Административния ръководител, председател на съда, в срок до 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса, да разгледа всяко постъпило заявление и след като прецени, дали са представени всички необходими документи, дали кандидата отговаря на минималните и специфични изисквания за длъжността, да състави протокол за решението си, относно допускане или недопускане на кандидатите до втори етап от конкурса, подписан от всички членове на комисията. В списъка на допуснатите кандидати да се посочи дата, място и час за провеждане на втори етап от конкурса. В списъка на недопуснатите кандидати до втори етап кандидати, да се посочат основанията за недопускането им.
Протоколът на комисията и списъците с допуснатите и недопуснати кандидати да се поставят на информационното табло на първи етаж в сградата на Районен съд- Несебър, както и да се публикуват на интернет страницата на съда, не по късно от 7 дни от изтичане на срока за подаване на заявленията.
Втори етап на конкурса- писмен тест, който да се проведе не по-рано от 14 дни след изнасяне на списъка с допуснатите кандидати. Комисията да проведе писмен тест с допуснатите кандидати и да оцени техните практически знания и умения с изискванията за заемане на длъжността, професионалната им подготовка и другите им качества, в т.ч. познаване на нормативната уредба (основно в областта на трудовото право, Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията на съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители и др.), както и другите качества на кандидатите-компютърни умения, необходими за заемане на длъжността- с оценки по шестобалната система, поставени за всеки кандидат от всеки член на комисията. Крайната оценка за всеки кандидат е средноаритметичо от оценките на всички членове на комисията.
Протоколът с оценките и списъкът с допуснатите и недопуснати до следващия етап кандидати се обявяват на определените за това места в съда и на интернет страницата на Районен съд-Несебър. В списъка на допуснатите кандидати се посочва дата, час и място за провеждане на трети етап от конкурса.
Трети етап от конкурса- събеседване с класираните на първите три места кандидати.
- Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса:
-писмено заявление за участие в конкурс /по образец/;
-подробна автобиография – европейски формат;
-копие от лична карта;
-копие от диплома за завършена степен на образование;
-копие от документи, удостоверяващи трудов стаж;
-свидетелство за съдимост-оригинал;
-медицинско свидетелство- оригинал;
- документ, че кандидатът не страда от психически заболявания, удостоверено по съответния ред – оригинал (документът се представя в срок до назначаване на спечелилия конкурса кандидат);
-декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ във вр. счл.136 от ПАС /по образец/;
-декларация по чл.340а, ал.2 от ЗСВ, чл.137, ал.2 от ПАС във връзка с чл.107а, ал.1 от КТ/по образец/,(представя се в срок до назначаване на спечелилия конкурса кандидат);
-други свидетелства, сертификати и документи, които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността.
Документите следва да бъдат окомплектовани в посочената по-горе последователност.
6.Място на подаване на документите:
Районен съд- гр.Несебър, ул. “ Иван Вазов” 23, етаж 2, стая 14, адм.секретар.
7.Срок на подаване на документите: 08.01.2024г., включително.
Всички съобщения във връзка с конкурса ще бъдат поставени в сградата на РС- Несебър на ул. “Иван Вазов” 23, както и на сайта на съда: www.rs-nesebar.org.