Конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“
Съгласно Чл. 343. (1) от ЗСВ (Закон за съдебната власт), съдебен служител, чиято дейност е свързана с осъществяването на правомощията на органите на съдебната власт се назначава след провеждане на конкурс.
РАЙОНЕН СЪД- ГР.НЕСЕБЪР
О Б Я В Я В А:
Конкурс за заемане на длъжността „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“- 1 бр.
-Кратно описание на длъжността:
- Съдебен секретар:
Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в открити
съдебни заседания; изготвя и прилага към делото протоколи от съдебни
заседания; подготвя формуляри, графици и др. документи; изготвя и изпраща уведомления за решения и определения по
делата, изготвя преписи от определения и решения, вписва данни по делата,
ръчно и на компютър, прави справки по делата.
- Минимален размер на основната заплата – 827.00 лв.
- Минимален ранг за длъжността – V-ти ранг – 60.00 лв.
- Специфични изисквания към кандидатите за заемане на длъжността „Съдебен секретар“:
2.1. Съгласно изискванията на чл.340а, ал.1 от ЗСВ, лицето трябва да:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
2.2. Съгласно изискванията на чл.340а, ал.2 от ЗСВ не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е съветник в общински съвет;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
- работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
- е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
- Минимални изисквания за заемане на длъжността „Съдебен секретар“
- - Степен на завършено образование – средно;
- - Много добра компютърна грамотност – умения за работа с приложения на MS Office, правно-информационни системи, информационни бази данни.
- Умения за съставяне на документи, познаване на правилата за документооборот. Умения за работа с офис техника и оборудване.
- Лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности, способност за работа с граждани, способност за работа в екип, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, лоялност, дискретност, прецизност.
- Познаване на Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата и процесуалните закони
Предимства: наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен секретар“.
Начин на провеждането на конкурса и оценяване на кандидатите:
Конкурсът да се проведе в три етапа, като до всеки следващ етап бъдат допуснати кандидатите, успешно издържали предходния етап.
Оценяването да се извършва по шестобална система /оценки от 2 до 6/.
Етапите на провеждане на конкурса включват както следва:
Първи етап |
разглеждане на постъпилите заявления и допускане до следващ етап; |
Втори етап |
практически изпит – проверка на познанията и уменията за текстообработка и тест за проверка на познанията относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС,/ в частите, посочени за съответната длъжност; |
Трети етап |
събеседване с кандидатите.
|
Необходими документи за участие в конкурса:
-писмено заявление за участие в конкурс;
-подробна автобиография – европейски формат;
-копие от лична карта;
-копие от диплома за завършена степен на образование;
-копие на документи, удостоверяващи трудов стаж;
-свидетелство за съдимост-оригинал;
-медицинско свидетелство-оригинал;
-декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ във вр. с чл.136 от ПАС;
-декларация по чл.137, ал.2 от ПАС във вр. с чл.107а, ал.1 от КТ;
-други свидетелства, сертификати и документи, които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността.
Място на подаване на документите:
Районен съд- гр.Несебър, ул. “ Иван Вазов” 23, етаж 2, стая 14, адм.секретар.
Срок на подаване на документите: 07.02.2022г., включително.
Всички съобщения във връзка с конкурса ще бъдат поставени в сградата на РС- Несебър на ул. “Иван Вазов” 23, както и на сайта на съда: www.rs-nesebar.org.