C C C C A+ A A- X

Конкурс за заемане на длъжността „Съдебен секретар“

Дата на публикуване 5 януари 2022 Последна редакция 22 ноември 2023 Архив Отпечатай

Съгласно Чл. 343. (1) от ЗСВ (Закон за съдебната власт), съдебен служител, чиято дейност е свързана с осъществяването на правомощията на органите на съдебната власт се назначава след провеждане на конкурс.

РАЙОНЕН СЪД- ГР.НЕСЕБЪР

О Б Я В Я В А: 

Конкурс за заемане на длъжността „СЪДЕБЕН  СЕКРЕТАР“- 1 бр.

-Кратно описание на длъжността:

  1. Съдебен секретар:

Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в открити
съдебни заседания; изготвя и прилага към делото протоколи от съдебни
заседания; подготвя формуляри, графици и др. документи; изготвя и изпраща уведомления за решения и определения по
делата, изготвя преписи от определения и решения, вписва данни по делата,
ръчно и на компютър, прави справки по делата.

- Минимален размер на основната заплата – 827.00 лв.

- Минимален ранг за длъжността – V-ти ранг – 60.00 лв.

  1. Специфични изисквания към кандидатите за заемане на длъжността „Съдебен секретар“:

2.1. Съгласно изискванията на чл.340а, ал.1 от ЗСВ, лицето трябва да:

  1. е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  2. е навършило пълнолетие;
  3. не е поставено под запрещение;
  4. не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  5. не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  6. отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.

2.2. Съгласно изискванията на чл.340а, ал.2 от ЗСВ не може да бъде назначено за съдебен служител лице, което:

  1. би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
  2. е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
  3. е съветник в общински съвет;
  4. заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия;
  5. работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
  6. е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
  1. Минимални изисквания за заемане на длъжността „Съдебен секретар“
  • - Степен на завършено образование – средно;
  • - Много добра компютърна грамотност – умения за работа с приложения на MS Office, правно-информационни системи, информационни бази данни.

- Умения за съставяне на документи, познаване на правилата за документооборот. Умения за работа с офис техника и оборудване.

- Лични качества - умения за работа в екип, отлични комуникативни способности, способност за работа с граждани, способност за работа в екип, отлични организационни умения, способност за работа под стрес, умения за справяне с конфликтни ситуации, лоялност, дискретност, прецизност.

- Познаване на Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата и процесуалните закони 

Предимства: наличие на опит при изпълнението на функции идентични или сходни с тези на длъжността “Съдебен секретар“. 

Начин на провеждането на конкурса и оценяване на кандидатите:

Конкурсът да се проведе в три етапа, като до всеки следващ етап бъдат допуснати кандидатите, успешно издържали предходния етап.

Оценяването да се извършва по шестобална система /оценки от 2 до 6/.

Етапите на провеждане на конкурса включват както следва: 

 

Първи етап

разглеждане на постъпилите заявления и допускане до следващ етап;

Втори етап

практически изпит – проверка на познанията и уменията за текстообработка  и тест за проверка на познанията относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация /ЗСВ, ПАС,/ в частите, посочени за съответната длъжност;

Трети етап

 

събеседване с кандидатите.

 

Необходими документи за участие в конкурса:

-писмено заявление за участие в конкурс;

-подробна автобиография – европейски формат;

-копие от лична карта;

-копие от диплома за завършена степен на образование;

-копие на документи, удостоверяващи трудов стаж;

-свидетелство за съдимост-оригинал;

-медицинско свидетелство-оригинал;

-декларация по чл.340а, ал.1 от ЗСВ във вр. с чл.136 от ПАС;

-декларация по чл.137, ал.2 от ПАС във вр. с чл.107а, ал.1 от КТ;

-други свидетелства, сертификати и документи, които доказват квалификацията и уменията на кандидата, свързани със заемане на длъжността.

Място на подаване на документите:

Районен съд- гр.Несебър, ул. “ Иван Вазов” 23, етаж 2, стая 14, адм.секретар.

Срок на подаване на документите:   07.02.2022г., включително.

Всички съобщения във връзка с конкурса ще бъдат поставени в сградата на РС- Несебър на ул. “Иван Вазов” 23, както и на сайта на съда: www.rs-nesebar.org.

Свързани файлове

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация